اصفهان،چهارراه فرایبورگ،ابتدای خیابان مصلی - واتساپ 09138661619

مقایسه مسواک برقی و معمولی؛ نکاتی که باید در این باره بدانید

مقایسه مسواک برقی و معمولی در اصفهان

مقایسه مسواک برقی و معمولی

برای مشاوره ، خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع دهانشویه و مسواک برقی اوریجینال به صفحه اینستاگرام فروشگاه آلما بیوتی مراجعه کنید.

به‌نظرتان مسواک برقی چقدر به داشتن دندان‌های سفیدتر و لبخند درخشان‌تر کمک می‌کند؟ در این مطلب قصد داریم از مزایا و معایب مسواک‌های معمولی و برقی بگوییم و ببینیم که آیا اصلا مسواک برقی ارزش پول‌ خرج‌کردن را دارد؟

مسواک معمولی

مسواک معمولی

مسواک معمولی

مسواک معمولی یا دستی به‌قدری وسیله پیش‌پاافتاده‌ای است که حداقل یکی، دو مدلش در بقالی سر کوچه‌ هم پیدا می‌شود. مسواک‌های معمولی به‌اندازه مسواک‌های برقی آپشن‌دار نیستند، اما برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و التهاب لثه کفایت می‌کنند. فقط کافی است که دستکم روزی دو بار و هر بار حداقل دو دقیقه دست به مسواک شوید و دهان‌تان را صفا دهید.

مزایای مسواک معمولی

  • دسترسی آسان و سریع
    مسواک معمولی در همه داروخانه‌ها و حتی خواربارفروشی‌ها هم پیدا می‌شود. مسواک‌های معمولی برای استفاده نیازی به شارژکردن ندارند و به‌عارتی در هر جایی و هر زمانی قابل‌استفاده‌اند.
  • قیمت ارزان
    البته که این روزها تورم به دم‌دستی‌ترین وسیله بهداشتی مردم هم رحم نکرده است! اما به‌هرحال مسواک معمولی همیشه به‌نسبت مسواک برقی قیمت خیلی پایین‌تری دارد و با هزینه کمتری قابل‌جایگزینی است (میانگین هر سه ماه باید مسواک‌تان را عوض کنید).
  • تنوع بالا
    مسواک‌های معمولی از لحاظ شکل ظاهر و قیمت تنوع بالایی دارند. سَر مسواک‌های معمولی در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ و برس‌شان در سه درجه سختی نرم، متوسط و زبر تولید می‌شود. ازلحاظ اندازه و طراحی دسته هم که تنوع بسیار است. خلاصه اینکه پیداکردن مسواک معمولی مناسب برای هر نیاز و بودجه‌ای کار سختی نیست.
  • سبک و کم جاگیر
    مسواک‌های معمولی به‌اندازه مسواک‌های برقی جا نمی‌گیرند و سبک‌ترند. پس در مسافرت‌ها نیازی نیست که نگران جا دادن‌شان در کیف دستی یا آسیب‌دیدن‌شان باشید.

معایب مسواک معمولی

  • فاقد تایمر: مسواک‌های معمولی تایمر ندارند. پس با مسواک‌های معمولی بعید نیست که کمتر یا بیشتر از حد لازم مسواک‌ بزنید.
  • نیازمند مهارت مسواک‌زدن: مسواک‌زدن با مسواک‌های معمولی مهارت بیشتری می‌طلبد (در انتها از روش صحیح مسواک‌زدن هم برایتان گفته‌ایم). وقتی با مسواک معمولی مسواک می‌زنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مسواک را سخت‌تر از حد لازم فشار دهید. گفتنی است که مسواک‌زدن با فشار زیاد می‌تواند به دندان‌ها و لثه‌ها آسیب بزند.
  • دشواری استفاده برای مبتلایان به محدودیت‌های حرکتی: مبتلایان به سندرم تونل کارپ و آرتروز به‌دلیل مشکلات حرکتی ممکن است در استفاده از مسواک‌های معمولی با دشواری روبه‌رو شوند. مبتلایان به اختلالات رشدی هم احتمالا با مسواک‌های برقی راحت‌تر خواهند بود.

مسواک برقی

مسواک‌ برقی حتی تنبل‌ترین‌ها را هم برای مسواک‌زدن به هیجان می‌آورد. برقی‌بودن مسواک خصوصا برای بچه‌هایی که تمایلی به مسواک‌زدن ندارند، می‌تواند بهانه ترغیب‌کننده‌ای باشد. مسواک‌های برقی به‌دلیل حرکات خاص برس‌شان به رفع راحت‌تر جرم‌ها و پلاک‌ها از روی دندان‌‌ها و اطراف لثه‌ها کمک می‌کنند و به جرأت باید گفت که از کاربردی‌ترین ابداعات پزشکی در حوزه بهداشت دهان‌ودندان بوده‌اند.

برای مشاوره ، خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع دهانشویه و مسواک برقی اوریجینال به صفحه اینستاگرام فروشگاه آلما بیوتی مراجعه کنید.

درباره  انواع دهانشویه ها بیشتر بدانید

بالاخره مسواک معمولی بهتر است یا برقی؟

مسواک معمولی بهتر است یا برقی؟

مسواک معمولی بهتر است یا برقی؟

بسیاری از دندان‌پزشکان بر این باورند که بهداشت دهان‌ودندان بیشتر از نوع مسواک به خود مسواک‌زننده بستگی دارد. درواقع اگر طرز صحیح مسواک‌زدن را بلد باشید، فرقی ندارد که از مسواک معمولی استفاده می‌کنید یا برقی، چون مسواک معمولی هم درصورت استفاده صحیح می‌تواند به‌اندازه مسواک‌های برقی در رفع پلاک‌ها و جرم‌های دندانی مؤثر باشد. منتها اگر مبتلا به آرتروز یا سایر مشکلاتی هستید که کارگرفتن از دست‌ها را با محدودیت‌ مواجه می‌کنند، مسواک برقی گزینه مناسب‌تری است. ضمنا چه با مسواک معمولی و چه با مسواک برقی حداقل باید دو دقیقه برای مسواک‌زدن‌تان وقت بگذارید.

مسواک برقی چیست؟

مسواک برقی یا مسواک چرخشی مسواکی است که با برق یا باتری کار می کند واز این نیرو برای حرکت دادن نوسانی و ارتعاشی سر مسواک استفاده می شود. قدرت پاک کنندگی مسواک برقی بیشتر بوده و بسیار سریع تر و راحت تر، می تواند پلاک ها و جرم های دندان را پاک کند، همچنین این مسواک برای افرادی که در مسواک زدن تنبل هستند، مناسب است. این مسواک ها را می توان از داروخانه ها، فروشگاه ها و حتی سوپرمارکت ها تهیه کرد. در این بخش از نمناک شما را با مسواک برقی و انواع، مزایای آن آشنا خواهیم نمود.

چطور یک مسواک برقی مناسب انتخاب کنید

خرید مسواک خوب به اندازه داشتن دندان‌های سالم اهمیت دارد. هر چند مسواک سنتی به تنهای می‌تواند به مقدار زیادی سلامت دندان‌های شما را تضمین کند اما یک مسواک برقی خوب و مناسب هر آنچه که یک دندان‌پزشک برای جرم‌گیری در یک جلسه روی دندان‌های شما انجام می‌دهد را به مرور زمان و هر بار مسواک زدن اعمال می‌کند و به مقدار زیادی از جرم و پلاک‌های دندان را تمیز می‌کند؛ اما چه مسواک برقی برای شما مناسب است و چه نکاتی می‌بایست در خرید آن لحاظ کرد. موضوع امروز مطلب چی بپوشم در مورد خرید مسواک برقی خوب است، پس همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از مسواک برقی

اکثر کسانی که از مسواک برقی استفاده می‌کنند از آن رضایت دارند و کمتر کسی می‌توانید پیدا کنید که از خرید مسواک برقی ناراضی باشد. مسواک برقی به مرور زمان دندان‌هایی سالم و همچنین درخشان‌تر پدید می‌آورد. مسواک برقی اگر همراه با دهان‌شویه و نخ دندان باشد، شما را به میزان زیادی به سلامت ایده‌آل دهان و دندان نزدیک می‌کند. مسواک برقی، به صورت مستقیم به دندان ضربه وارد نمی‌کند و از ویبره و چرخش برای تمیز کردن دندان استفاده می‌کند. این طریقه تمیز کردن، مانع از آسیب‌دیدگی مینای دندان می‌شود. مسواک برقی هم‌زمان با اینکه با قدرت دندان را پاک می‌کند، لطافت کافی برای مراقبت را هم دارد.

معایب مسواک برقی

  • یافتن سر مناسب مسواک برقی ممکن است همیشه آسان یا راحت نباشد زیرا همه فروشگاه ها آن ها را ندارند و ممکن است فروشگاه های محلی شما از مارک مناسبی از مسواک برقی ها برخوردار نباشند.
  • قیمت گران
    مسواک‌های برقی یک سروگردن از مسواک‌های معمولی گران‌ترند. سَری‌های یدک این مسواک‌ها معمولا در بسته‌های چندتایی به‌فروش می‌رسند و قیمت قابل‌ملاحظه‌ای هم دارند. پس به هزینه‌های مابعد خرید مسواک برقی هم فکر کنید، چون تقریبا هر سه ماه باید سَری مسواک‌تان را نو کنید.
  • دسترسی سخت
    احتمال زیادی وجود دارد که برای پیداکردن سَری یدک مسواک‌‌های برقی به‌ دردسر بیفتید. پس اگر نیاز فوری به سَری جدید پیدا کنید، بعید نیست که اسیر خیابان‌های شلوغ شهر شوید. تنها راه‌حلش هم این است که پیشاپیش برای نیاز مثلا یک سال‌تان سَری یدک به تعداد کافی بخرید.یافتن سر مناسب مسواک برقی ممکن است همیشه آسان یا راحت نباشد زیرا همه فروشگاه ها آن ها را ندارند و ممکن است فروشگاه های محلی شما از مارک مناسبی از مسواک برقی ها برخوردار نباشند
  • نیازمند شارژ
    اگر از مسواک برقی استفاده می‌کنید، همیشه باید شارژ نگهش دارید تا مبادا موقع استفاده شارژ کافی نداشته باشد.
  • آسیب‌پذیری بالا
    مسواک‌های برقی در مقایسه با مسواک‌های معمولی در مقابل ضربه آسیب‌پذیرترند
  • همه احساس لرزش را دوست ندارند. به علاوه این که مسواک های برقی بزاق بیشتری را در دهان ایجاد می کنند

نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی

برای مشاوره ، خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع دهانشویه و مسواک برقی اوریجینال به صفحه اینستاگرام فروشگاه آلما بیوتی مراجعه کنید.

شیوه ی مسواک زدن از اهمیت بالایی برخوردار است و مسواک زدن بعضی از نقاط دندان ها که دور از دسترس هستند احتیاج به دقت بالایی دارد. سر مسواک برقی با سرعت حرکت بالایی که دارد و سبب تمیزی بهتر دندان ها می شود.

نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی

نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی

هنگام استفاده از مسواک برقی، مسواک روی آخرین دندان قرار می گیرد و به آرامی به سمت جلو حرکت می کند همچنین سر مسواک باید زاویه 70 درجه نسبت به لثه ها داشته باشد و این حرکت برای هر دندان حدود 2 ثانیه طول می کشد. در مسواک برقی نیازی به فشار دادن یا حرکت سر مسواک نیست زیرا خود مسواک عمل تمیز کردن را انجام می دهد.

هنگام استفاده از مسواک باید از شکل دندان و لثه تبعیت شود یعنی باید زاویه قرار دادن مسواک روی دندان ها رعایت شود زیرا اگر بخشی از مسواک روی دندان و بخش دیگر روی لثه ها قرار گیرد، به لثه ها آسیب وارد می شود.

نحوه‌ گرفتن مسواک برقی

در هنگام استفاده از مسواک برقی نیاز نیست مسواک روی دندان‌ها فشار داده شود. فقط کافی است مسواک را هدایت کرده و مسواک خود عمل مسواک زدن را انجام می‌دهد. در حقیقت، برخی از مسواک‌های برقی به سنسور فشار مجهز هستند که وقتی فرد زیاد به مسواک فشار وارد کند، به او اخطار می‌دهند.

 

  • مرحله اول : ابتدا باید از شارژ بودن مسواک اطمینان حاصل کرد. بسیاری از مسواک‌های برقی چراغ نشان شارژ دارند، بنابراین می‌توان شارژ مسواک را مشاهده کرد.
  • مرحله دوم : مسواک زدن را باید از سطوح خارجی دندان‌ها شروع کرد. مسواک باید به آرامی از دندانی به دندان دیگر هدایت شده، روی هر دندان چند ثانیه مسواک نگه داشته شده و سپس سراغ دندان بعدی برود. باید با توجه به شکل هر دندان و انحنای لثه‌ها مسواک را حرکت داد.
  • مرحله سوم : باید مرحله دوم را برای سطوح داخلی دندان‌ها انجام داد.
  • مرحله چهارم : باید مرحله دوم را برای سطوحی از دندان‌ها که غذا را می‌جوند و همچنین برای پشتِ دندان‌های عقب نیز تکرار کرد.
  • مرحله پنجم : سر مسواک باید در امتداد خط لثه و روی لثه‌ها حرکت کند. اما نباید روی دندان‌ها فشار وارد کرد.
  • مرحله ششم : باید سعی کرد سر مسواک را از عقب به جلو در تمام قسمت‌ زبان و سقف دهان حرکت داد تا بوی دهان تغییر کرده و بوی مطبوعی پیدا کند.

با آگاهی از نحوه‌ی صحیح استفاده از مسواک برقی و کمی تمرین می‌توان با اعتماد به نفس کامل مسواک زد زیرا فرد می‌داند که دارد از تکنولوژی مسواک برقی که یک تکنولوژی اثبات شده‌ی بالینی است برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده می‌کند‌.

مزایا و فواید استفاده از مسواک برقی

  • رفع بهتر جرم‌ها و پلاک‌ها
    تحقیقات نشان داده است که مسواک‌های برقی در مقایسه با مسواک‌های معمولی در رفع جرم‌ها و پلاک‌ها موفق‌ترند. اغلب مسواک‌های برقی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادرند همه گوشه‌وکنار دندان‌ها را حسابی تمیز کنند و به‌همین دلیل در پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان و التهابات لثه بسیار مؤثرند. یعنی اگر با مسواک‌های برقی درست مسواک بزنید، نه‌تنها به لثه‌ها و مینای دندان آسیب نمی‌زنند، بلکه باعث افزایش بهداشت دهان و دندان هم می‌شوند.
  • استفاده آسان
    نیازی به گفتن نیست که مسواک‌زدن با مسواک‌های برقی کم‌زحمت‌تر است. فقط کافی است قلق کار دست‌تان بیاید تا ببینید که مسواک‌زدن با مسواک‌های برقی چقدر راحت‌ است. مسواک‌ برقی خصوصا برای مبتلایان به آرتروز و سایر مشکلات حرکتی خیلی به‌کار می‌آید. ضمنا اگر ارتودنسی انجام داده‌اید و با مسواک‌های معمولی نمی‌توانید دندان‌ها و براکت‌هایتان را خوب تمیز کنید، از دندانپزشک‌تان درمورد مسواک‌های برقی مخصوص ارتودنسی جویا شوید.
  • داشتن تایمر
    با مسواک‌های برقی تایمردار می‌توانید مطمئن باشید که مدت مسواک‌زدن‌تان در هر وعده کمتر یا بیشتر از حد لازم نخواهد بود.
  • دورریز کمتر
    برای جایگزینی مسواک‌های معمولی باید مسواک قبلی‌تان را به‌کل دور بریزید، اما اگر از مسواک‌ برقی استفاده می‌کنید، فقط کافی است سَری مسواک را عوض کنید. البته مسواک‌های برقی یک‌بارمصرف هم داریم که این مزیت درموردشان صدق نمی‌کند.
  • ترغیب‌کنندگی بالا برای بچه‌ها
    خیلی از بچه‌ها از مسواک‌زدن فراری‌اند. اگر کودک‌تان با مسواک برقی به مسواک‌زدن ترغیب می‌شود، چراکه نه؟! فقط اینکه برای بچه‌ها باید مسواک برقی مخصوص سن خودشان را بخرید.

دیگر مزایای مسواک برقی

  • مسواک برقی مورد تایید دندان پزشکان است
    استفاده از مسواک برقی برای سلامت دهان و دندان بیمار مفید است و سبب کاهش تورم لثه ، کاهش حساسیت دندانی، پاک شدن پلاک ها می شود.
  • مسواک برقی پر قدرت اما نرم عمل می کند
    مسواک های برقی قدرت زیادی دارند و برای تمیز کردن سطح دندان ها از ویبره و چرخش استفاده می کنند و به مینای دندان آسیب نمی رسانند.
  • مسواک برقی تک تک دندان ها را تمیز می کند
    با مسواک برقی می توانید پشت دندان ها را آسان تر تمیز کنید و تمام پلاک های دندانی را از روی آنها پاک کنید.
  • راحت استفاده می شود
    گاهی برخی از ما طریقه صحیح مسواک زدن را نمی دانیم اما استفاده از مسواک های برقی کار را برای ما آسان می کنند و همه دندانها را تمیز می کند.
  • مسواک برقی برای افراد مسن یا بیمار مناسب است
    مسواک برقی برای افراد دچار آرتروز و بیماری های حرکتی ، بهتر است زیرا بیشتر کار را خود مسواک انجام می دهد و با کمترین فعالیت می توان مسواک زد.
  • مسواک برقی برای ارتودنسی مناسب است
    یکی از بهترین مسواک ها برای افرادی که ارتودنسی نموده اند، مسواک برقی است. این افراد می توانند با استفاده از این مسواک دهان و دندان های خود را تمیز نگه دارند . عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در افرادی که ارتودنسی نموده اند، باعث ایجاد لکه های سفید روی آن ها می شود.
  • مسواک برقی ضایعات کم تری دارد
    برای عوض کردن مسواک برقی ، فقط باید در بسیاری موارد سر مسواک را تعویض کنید.
  • مسواک برقی برای لثه ایمن است
    اگر به طور صحیح از مسواک استفاده کنید، مسواک برقی نباید به لثه یا مینای دندان شما صدمه بزند، بلکه باعث افزایش سلامت کلی دهان شما خواهد شد.

برای مشاوره ، خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع دهانشویه و مسواک برقی اوریجینال به صفحه اینستاگرام فروشگاه آلما بیوتی مراجعه کنید.