اصفهان،چهارراه فرایبورگ،ابتدای خیابان مصلی - واتساپ 09138661619

چطور به صورت طبیعی دندان ها را سفید کنیم؟

  • مسواک زدن دندان‌ها بعد از هر بار خوردن و آشامیدن

یکی از راه های سفید کردن دندان ها مسواک زدن بعد از خوردن و آشامیدن است
بهترین راه سفید کردن دندان‌ها این است که بعد از هر بار خوردن و آشامیدن دندان‌هایتان را مسواک بزنید، هرچند همیشه هم کار راحتی نیست! و بسته به اینکه هنگام خوردن یا نوشیدن کجا هستید (مثلا در مدرسه یا در محل کار) ممکن است کار دشواری باشد.
اجتناب از سیگار کشیدن و مصرف زیاد قهوه و نوشابه‌، بهبود وضعیت بهداشت دهانی و تغذیه‌ی درست به پیشگیری از زرد شدن دندان‌ها کمک می‌کند. اگر عادت دارید مدام نوشابه بنوشید، بهتر است از نی استفاده کنید. بعد از نوشیدن نوشابه‌های شیرین یا اسیدی، حتما مقداری آب میل کنید. سعی کنید مصرف نوشابه را به حداقل برسانید تا از عوارض آن مصون بمانید.
بیشتر غذاها دندان را لک نمی‌کنند، اما اگر به نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار عادت دارید نباید دور از انتظارتان باشد که به مرور زمان دندان‌هایتان تغییر رنگ بدهند. بهتر است هر سه ماه یک‌بار دندان‌هایتان را جرم‌گیری کنید و این راهکارهای خانگی را نیز به‌کار ببرید.

بیشتر بخوانید :
اصلاح طرح لبخند در اصفهان
کامپوزیت دندان در اصفهان
قیمت کامپوزیت دندان در اصفهان
لمینت دندان در اصفهان
قیمت لمینت دندان در اصفهان
بلیچینگ دندان در اصفهان
ایمپلنت دندان در اصفهان
ارتودنسی دندان

  •  جوش‌شیرین و هیدروژن‌ پروکسید

یکی از راه های سفید کردن دندان استفاده از هیدروژن پروکسید و جوش شیرین است
هیدروژن‌ پروکسید یا آب اکسیژنه یک اکسنده‌ی آنتی‌باکتریال است که پاک‌کننده‌ای بسیار عالی برای دهان و لثه به شمار می‌رود و جرم‌ها و میکروب‌ها را از دهان می‌زداید. می‌توانید با استفاده از هیدروژن‌ پروکسید و آب (نیمی آب و نیمی هیدروژن پروکسید) یک دهان‌شویه‌ی خوب بسازید. این محلول را یک دقیقه در دهان بچرخانید و سپس آبکشی کنید. تحقیقات نشان داده است هیدروژن پروکسید مانند یک گندزدای آنتی‌باکتریال طبیعی عمل می‌کند و با حذف باکتری‌های مضر، دهان را خوشبو می‌کند. بنا به گزارش Dentistry Network، امروزه هیدروژن پروکسید در دندان‌پزشکی کاربردهای زیادی دارد که رایج‌ترین آنها سفید کردن دندان‌ها است. همچنین این ماده به‌طور طبیعی از بیماری‌های لثه مانند چرک و تورم پیشگیری می‌کند.
روش دیگر استفاده از هیدروژن پروکسید این است که مقدار کمی از آن را با کمی جوش شیرین ترکیب کنید تا خمیر مانند شود. با این خمیر می‌توانید جرم‌ دندان‌هایتان را پاک کنید. مقاله‌ای که در Journal of Dentistry منتشر شده می‌گوید: «نتایج به دست آمده از پنج مطالعه‌ی بالینی کنترل شده روی بیش از ۲۷۰ نفر نشان داد خمیردندان‌های حاوی جوش‌شیرین نسبت به خمیردندان‌های معمولی فاقد جوش‌شیرین، خیلی بهتر و بیشتر جرم دندان‌ها را برطرف می‌کنند.» نتایج به دست آمده از ارزیابی سطح دندان‌های بیماران (نزدیک گونه‌ها، نزدیک زبان، اتصال به لثه و پشت و جلوی دندان) نیز نشان داد که استفاده از محصولات دارای جوش‌شیرین‌، جرم و پلاک‌های دندان را به میزان بیشتری کاهش داده است.
روش درست استفاده از جوش‌شیرین برای سفید کردن دندان‌ها این است که طبق روال معمول، اول دندان‌ها و مخصوصا پشت آنها را به خوبی مسواک بزنید. جوش‌شیرین ماده‌ای زبر است، مانند کاغذ سمباده، بنابراین حتما مقدار کافی هیدروژن پروکسید با آن ترکیب کنید تا به مینای دندان‌هایتان آسیب نزند. این نکته‌ بسیار مهم است چون مینای دندان قابل‌ترمیم نیست. خمیری که درست می‌کنید باید از کِرِم هم نرم‌تر باشد. این خمیر را حدود ۳۰ ثانیه روی دندان‌هایتان بمالید و سپس به خوبی آبکشی کنید. ریع می‌کنند اجتناب کنیم.

  • چرخاندن روغن نارگیل در دهان

یکی از راه های سفید کردن دندان ها چرخاندن روغن نارگیل در دهان است
آیا واقعا روغن نارگیل دندان‌ها را سفید می‌کند؟ بله. چرخاندن روغن نارگیل در دهان یا همان غرغره کردن آن، یکی از شیوه‌های خانگی سفید کردن دندان‌هاست. تعداد زیادی از کسانی که این روش را امتحان کرده‌اند تأیید کردند که استفاده از روغن نارگیل بعد از مسواک زدن، دندان‌هایشان را سفیدتر و سالم‌تر کرده است.
کافی است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان بگذارید و به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه بین دندان‌ها بچرخانید یا چند قطره از آن را به خمیردندان‌تان اضافه کنید. راه دیگر استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان‌ها این است که گوشه‌ی یک حوله‌ی کوچک و تمیز را به روغن نارگیل آغشته کنید و روی دندان‌ها بمالید. روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی بوده و برای محافظت و تمیز کردن لثه‌ها نیز بسیار عالی است.
مقاله‌ای که در Journal of Contemporary Dental Hygiene منتشر شده می‌گوید: «غرغره کردن روغن‌های خوراکی (oil- pulling therapy) راهکاری طبیعی و بی‌خطر برای سفید کردن دندان‌هاست که هیچ عارضه‌ی جانبی ندارد. بنابراین می‌توان آن را به‌عنوان یک درمان پیشگیرانه در خانه و برای حفظ بهداشت دهان به‌کار برد.»

این مطلب را بخوانید . . .   دندانپزشکی در بارداری