اصفهان،چهارراه فرایبورگ،ابتدای خیابان مصلی - واتساپ 09138661619

مراقبت های بعد از لمینت دندان

یکی از جدیدترین، پر طرفدارترین و حرفه ای ترین روشهای ترمیمی و زیبایی ، لمینیت دندان می باشد .این روش برای بستن فاصله ها ، اصلاح رنگ ، فرم ، ترمیم مینای شکسته و در نهایت ایجاد یک لبخند زیبا مورد استفاده ی عموم مردم است . در این مقاله سعی داریم که به بیان پاسخ برخی از سوالاتی که ممکن است برای افراد در مورد لمینیت مطرح شود، بپردازیم .

  • آیا این روش مناسب افراد خاصی است ؟
  • برای چه دندانهایی مناسب است ؟
  • استفاده از این روکش به مینا آسیبی نمیرساند؟
  • چه مراقبت هایی بعد از انجام این روش ترمیمی زیبایی لازم می باشد ؟

بیشتر بخوانید :
 اصلاح طرح لبخند در اصفهان
کامپوزیت دندان در اصفهان
قیمت کامپوزیت دندان در اصفهان
لمینت دندان در اصفهان
قیمت لمینت دندان در اصفهان
بلیچینگ دندان در اصفهان
ایمپلنت دندان در اصفهان
ارتودنسی دندان

venner ماده ای است که به صورت یک لایه ی همرنگ و یا با یک درجه روشن تر به طور مستقیم بر روی دندان قرار میگیرد. انواع لمینیت در دو جنس کامپوزیتی و سرامیکی میباشد که نوع اول توسط خود پزشک در مطب ساخته می شود ولی نوع سرامیکی حتما باید قالب گیری شده و در لابراتوار ساخته شود که بسیار مقاوم تر از نوع کامپوزیت است و هم چنین دارای ثبات رنگ بیشتر و قیمت گرانتر می باشد .
روش لمینیت برای تمامی موارد اصلاحی و ترمیمی و مشکلات خفیف تا متوسطی که مربوط به قسمت مینا است، کاربرد دارد .در برخی موارد نیاز به تراش دادن دندان اصلی فرد می باشد و البته این بستگی به فرم و طرح اولیه دارد و در این صورت تراش با دقت بسیاری انجام می شود تا به مینا آسیبی وارد نشود و فقط به میزان مورد نیاز از آن تراشیده شود .
بخوانید :
لمیت دندان در اصفهان

مراقبت های بعد از لمینت دندان چیست؟

  • پس از انجام ترمیم زیبایی، ممکن است که در هنگام نوشیدن مایعات سرد و گرم حساسیت در برابر تغییر ناگهانی دما به همراه درد اندکی را تجربه کنید، باید بدانید که این حالت گذرا است و پس از مدت کوتاهی رفع می شود .
  • نکات بهداشتی مثل مسواک زدن روزانه و به طور منظم فراموش نشود .
  • از مصرف کردن مقادیر زیاد چای و قهوه پرهیز نمایید، زیرا می توانند در دراز مدت و در صورت استفاده ی زیاد موجب تغییر رنگ لمینت دندان هایتان شوند . این تغییر رنگ کاملا به مواد غذایی که توسط فرد مورد مصرف قرار می گیرند بستگی دارد و در برخی موارد اگر بیمار خانم باشند در صورت استفاده از رژ لب، لمینیت های قسمت جلویی فک دچار تغییر رنگ جزیی می شوند .
  • یکی از عاداتی که می تواند منجر به آسیب دیدن کامپوزیت دندان شود، عادات نا پسندی به نام دندان قروچه می باشد که برخی از افراد در بیداری و به صورت ارادی و برخی در خواب و بدون آنکه متوجه شوند اینکار را انجام می دهند .
  • اگر می خواهید که عمر ونیر را افزایش دهید باید به نحوه ی تغذیه ی خود و غذاهایی که می خورید توجه کنید برای مثال :
    از گاز زدن میوه ها به ویژه میوه های سفت، خرد کردن و یا شکستن آجیل با دندان های لیمینیت، خوردن غذاهای دارای بافت سفت پرهیز کنید .
  • لمینیت در برابر ضربه آسیب پذیر می باشد، بنابراین اگر از آن مراقبت نکنید امکان لب پریدگی و شکستن ان وجود دارد هر چند که مجددا قابل ترمیم می باشد .
  • اگر می خواهید از دهانشویه استفاده کنید با پزشک خود مشورت کنید چون برخی از این شوینده ها بر روی این روکش سرامیکی اثر منفی می گذارند و باعث تغییر رنگ آن می شوند .
  • مصرف دخانیات و سیگار نیز می تواند پس از مدتی موجب تغییر رنگ ونیر کامپوزیت دندان شود.
  • اگر تمایل به جرم گیری دارید ، این کار باید برای شما با احتیاط انجام شود البته در اکثر موارد پس از اجرای لمینیت تا مدتی طولانی نیازی به جرم گیری نمی باشد.
    هر ۶ ماه یکبار برای چکاپ وضعیت کامپوزیت دندان های خود به پزشک مراجعه نمایید تا علاوه بر بررسی وجود پوسیدگی ها، اقدامات لازم را برای تداوم زیبایی و درخشندگی آنها انجام دهد
این مطلب را بخوانید . . .   نحوه چسباندن روکش دندان