اصفهان،چهارراه فرایبورگ،ابتدای خیابان مصلی - واتساپ 09138661619

نصب لمینت دندان در اصفهان ، کلینیک دکترچاوش

  1. آماده سازی دندان
  2. تراشیدن مینا
  3. قالب گیری از دندان
  4. لمینت موقت
  5. ساخت لمینت
  6. نحوه گذاشتن لمینت ها
مراحل لمینت دندان در اصفهان

مراحل لمینت دندان در اصفهان

آماده سازی دندان

یکی از مراحل نصب لیمینت ،آماده سازی دندان می باشد.روند آماده سازی دندان بسیارمهم میباشد .آماده سازی زمینه ای فراهم میکند تا ازچسبندگی بین لیمینت و دندان و همچنین طبیعی بودن ظاهرکار اطمینان حاصل شود.برای افرادی که روش سنتی لمینت را انتخاب میکنند این مرحله بسیارمهم می باشد.

 تراشیدن مینا دندان

در ابتدا دندان پزشک لایه ای مناسب از قسمت مینای جلوی دندانی که می خواهد تحت درمان قرار گیرد را می تراشد. میزان دقیق  تراشیدگی مینای دندان به نحوه قرار گرفتن لمینت ها و نیاز فردی بیمار بستگی دارد.

در اغلب موارد، دندانپزشک به طور معمول حدود 0.5میلی متر تا0.7 میلی متر را از روی مینا می تراشد. دربیشتر موارد آنقدرمیزان تراشیدگی کوچک میباشد که نیاز به بی حسی نمیباشد.

قالب گیری از دندان

موقعی که مرحله اول نصب لمینت دندان به پایان رسید، دندانپزشک از دندان های فرد قالب می گیرد. به طوررایج ، دندانپزشک مقداری از مواد قالب گیری نرم را در محل درمان قرار می دهد. قالب درون دهان قرار گرفته و اطراف دندان ها سفت می شود و شکل دندان را به خود می گیرد. بعد از این عمل دندانپزشک قالب را برای یک لابراتور دندانی می فرستد.

 لمینت دندان موقت

اگر دندانپزشک با آزمایشگاهی بیرون ازکلینیک خود کار کند، بطور معمول یک یا دو هفته طول می کشد تا لمینت ها تحویل گرفته  شوند. در چنین مواردی، امکان دارد دندانپزشک برای بیماران لمینت موقت کار کنند.

اکثردندانپزشکان لمینت موقت را به منظور محافظت از زمینه کاری دندان و جلوگیری از حساسیت قرار می دهند که معمولا بر اساس میزان تراشیدگی مینای دندان تصمیم می گیرند از آن استفاده کنند یا نه.

بیشتر بخوانید :
اصلاح طرح لبخند در اصفهان
کامپوزیت دندان در اصفهان
قیمت کامپوزیت دندان در اصفهان
لمینت دندان در اصفهان
قیمت لمینت دندان در اصفهان
بلیچینگ دندان در اصفهان
ایمپلنت دندان در اصفهان
ارتودنسی دندان

 ساخت لمینت دندان

یکی از مراحل نصب لمینت دندان ، ساخت لمینت دندان است. فرایند ساخت لمینت ها بسته به نوع پورسلاین مورد استفاده برای آن ها کمی متفاوت است، اما در اکثر مراحل کار، عمدتا یکسان می باشد.

با استفاده از قالبی که توسط دندانپزشک فرستاده شده ، تکنسین  لابراتوری یک مدل کاری درست می کند. در داخل این مدل، او چند لایه پورسلاین می سازد، که با استفاده از فشار شدید یا گرما مقاومت مواد تشکیل دهنده آن افزایش می یابد.

تمام لایه های پورسلاین ممکن است تیرگی یکسانی داشته باشند، یا این که تکنسین لایه ها را به صورت دستی رنگ بزند تا ظاهر آن تا حد امکان واقعی به نظر برسد.

 نحوه گذاشتن لمینت دندان

هنگامی که لمینت ها کامل می شوند، دندانپزشک بار دیگر شکل و ظاهر آن ها را بررسی می کند. به طور کلی اطمینان حاصل می کند که پورسلاین بر گاز گرفتن بیمار تاثیر نمی گذارد و یا این که باعث ایجاد مشکلات هم ترازی نشود.

در صورت نیاز، او می تواند آن ها را کمی برش دهد و مجددا به آنها شکل دهد. دندانپزشک همچنین رنگ لیمنت را با رنگ طبیعی لبخند بیمار مقایسه می کند. در طی این فرایندباید بیمار با دندانپزشک خود همکاری لازم را داشته باشد تا بهترین نتیجه بعد از نصب لمینت دندان حاصل شود.

این مطلب را بخوانید . . .   اصلاح طرح لبخند به روش DSD - دندانپزشکی زیبایی دندان چاوش در اصفهان

بلافاصله قبل از قرار دادن روکش، دندانپزشک نوعی ژل اسید ی را به دندان ها اعمال می کند. ژل برخی از مواد معدنی را بر روی سطح دندان ها حل می کند و سطح زبری را در سطح دندان ایجاد می کند.

بعد از آن  دندان ها را با یک ماده چسبناک می پوشاند و محلول در داخل شکاف های کوچک روی سطح آنها قرار می گیرد. این کار یک پایه قوی برای روکش های پورسلاین ایجاد می کند.

 طریقه چسباندن لمینت دندان

درانتها دندانپزشک ماده سیمانی دندان را در پشت لیمنت ها پخش می کند و پورسلاین ها را در جلوی دندان قرار می دهد.

بعد از این که دندانپزشک مقداری فشار برای قرار دادن پورسلاین ها در جای خود اعمال کرد، از نور محکم کننده برای سخت شدن مواد لیمنت استفاده می کند. نور باعث تحریک یک واکنش شیمیایی در عامل اتصال می شود و باعث می شود تا لیمنت در عرض چند دقیقه تنظیم شود.

پس از پایان مرحله نصب لمینت در کلینیک دکترچاوش شما میتوانید دیگر درمان های زیبایی چون سفید کردن دندان ها ،درمان های ترمیمی و اصلاح شکل لثه را انجام دهید.

 

ساخت یک مرحله ای لمینت دندان در کلینیک دکتر چاوش

زمانیکه بخواهیم روند کار سریعتر انجام شود دندانپزشک از تکنولوژی CEREC برای ساخت لمینت های دندانی استفاده می کند بعد از تحلیل و تجزیه کامپیوتری و انجام تنظیمات کافی تصاویر به یک سیستم فرزفرستاده می شود.همانند یک چاپگر 3 بعدی، دستگاه یک لمینت سفارشی مناسب را ظرف چند دقیقه ایجاد می کند. دندانپزشک تیرگی مناسبی از پورسلاین را انتخاب می کند که دقیقا با دندان های بیمار مطابقت دارد. در نهایت او می تواند ترمیم ها را با استفاده از پالیش کاری  و رنگ آمیزی  به صورتی که دلخواه بیمار است دربیاورد.