اصفهان،چهارراه فرایبورگ،ابتدای خیابان مصلی - واتساپ 09138661619

قیمت لمینت دندان در اصفهان چقدر است ؟

لمینت دندان چیست

قیمت لمینت سرامیکی دندان در اصفهان .هزینه لمینت دندان در اصفهان چقدر است ؟ این نوع لمینت دندان از جنس سرامیک است ونیاز است پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته شود به همین دلیل به استفاده از این نوع لمینت، روش غیر مستقیم هم گفته می شود. لمینت دندان سرامیکی، ظاهری زیباتر دارد، ثبات رنگ بیشتری دارد و مقاوم تر است و البته ناگفته پیداست که هزینه بیشتری هم خواهد داشت.
لمینت دندان از جنس سرامیک خود به زیر شاخه هایی تقسیم می شود که برخی از آنها به اختصار توضیح داده می شود.
لمینت دندان که بیشتر بار تولیدش بر دوش کامپیوتر است، نا توانی در تولید رنگ مناسب برای لمینت دندان است.
لمینت سرامیکی مقاومت بالایی دارد. این لمینت انواع مختلفی دارد که می توان از زیرکونیا، آلومینا، ای.پی.اس، ایمپرس، ایی. مکس، کاد.کم، لومینیرز نام برد و در ادامه به توضیح انواع لمینت می پردازیم.
لومینیرز: بزرگترین ویژگی این نوع لمینت عدم وابستگی به تراشیدن دندان است و استحکام خیلی بالایی دارد و در عین حال در ضخامت های پایین و خیلی نازک در حد کنتاکنت ساخته می شود. تنها مشکل آن هزینه بالای آن است.
کاد کام: در روش کاد کام با تراشیدن یک بلوک سرامیکی و کمک کامپیوتر در یک جلسه چند ساعته روکش ساخته می شود ولی ایراد آن است که لمینت از یک رنگ ساخته می شود و حالت طبیعی بودن لمینت نسبت به سیستمهایی که لایه لایه و حاوی چند تن رنگی هستند کاهش می یابد. مراحل انجام کاد کام بدین شرح است که ابتدا دندانها را اسکن می کنیم سپس اطلاعات اسکن را به کامپیوتر منتقل می کنیم و بعد از طراحی روکش توسط کامپیوتر اطلاعات به دستگاه تراش انتقال داده می شود و لمینت روی یک بلوک سرامیکی تراشیده و ساخته می شود.
آلومینا و زیرکونیا: طریقه ساخت این نوع لمینت به این صورت است که یک زمینه از جنس اکسید زیرکونیوم یا اکسید آلومینیوم را روی یک قالب گچی تهیه شده از دهان بیمار پیاده می کنند، سپس به شیوه ی لایه لایه روی این زمینه شکل دندان را می سازند و در آخر در کوره می پزند. این جنس از لمینت دندان استحکام بسیار بالایی دارد. بیس این سیستم ها با روش ریختگی ساخته شده و جنس آن لیتیوم دی سیلیکات می باشد.


لامینیت سرامیکی دندان با پرس و کمی تراش از دندان همراه است. دندانپزشک مجبور به برداشتن حدود نیم میلی متر از قسمت جلوی دندان میباشد .
این تراش کوچک باید قبل از قالب گیری دندان انجام شود تا قالب بسیار دقیقی تهیه شود لابراتوار دندان سازی زیبایی این لمینیت ها را قبل از آماده کردن به صورت موم برای امتحان روی دندانها به پزشک میدهد تا با بیمار نظرات خود را در مورد اندازه و فرم دندان ها به دندانپزشک برساند.
اگر در نظر دارید که از کامپوزیت سرامیکی برای فرم دهی دندان های خود استفاده کنید باید بدانید که چند روز زمان نیاز است تا لابراتوار مربوطه بتواند قالب دندان شما را آماده سازی کند و به دندانپزشکی مربوطه تحویل دهد حتی در برخی موارد این مدت زمان درمان را طولانی و به ۱۰ روز تبدیل میکند.
به همین دلیل است که در اکثر مواقعی که بیمار از هیچگونه پوسیدگی دندانی رنج نمی برد دندانپزشکان توصیه می کنند از کامپوزیت ونیر استفاده کنند زیرا این لمینت ها کامپوزیتی بدون هیچ تراشی و حتی بدون نیاز به لابراتوار و تنها طی یک الی دو جلسه شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند، در صورتی که دندانپزشک شما مهارت و تجربه کافی داشته باشد میتواند با مواد رنگ دندان یعنی همان کامپوزیت ها دندان هایتان را فرم دهی کند.لمینت دندان با بیس الومینیا و زیرکونیا / طریقه ساخت این نوع لمینت دندان به این صورت است که یک زمینه از جنس اکسید زیرکونیم روی قالب گچی ساخته شده از دهان بیمار پیاده می شود و سپس به روش لایه لایه روی این زمینه شکل دندان را می سازند و در نهایت به کوره فرستاده می شود. این نوع خاص از لمینت دندان از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. این نوع لمینت دندان به این علت که عموما در نصب به دندان دچار مشکل می شوند چندان رایج نیستند

هزینه لمینت دندان در اصفهان چقدر است؟

قیمت لمینت دندان در دندانپزشکی و کلینیک های مختلف اصفهان به علت استفاده از مواد و متریال با برند ها و کیفیت متفاوت و همچنین میزان تجربه، سابقه و توانمندی دکتر زیبایی و ظرافت و دوام انجام کار نسبت به یکدیگر متفاوت می باشد.

شما میتوانید برای آگاهی از تعرفه و قیمت لمینت دندان در دندانپزشکی زیبایی دکتر چاوش، از طریق پیج اینستاگرام دکتر چاوش ، کانال آپارات دندانپزشکی دکتر چاوش ، وب سایت و همچنین شماره تماس های کلینیک با ما در تماس باشید.

هزینه های جانبی لمینت دندان

باید در نظر داشته باشید که این قیمت ها، تنها هزینه مستقیم لمینت دندان در اصفهان است و نکته ای که شاید کار شما را برای برآورد دقیق هزینه لمینت دندان در شهر اصفهان سخت کند همین هزینه های جانبیست. به عنوان نمونه برای لمینت دندان به روش غیر مستقیم، از شروع تراش دندانتان تا آماده شدن لمینت شما نیاز به یک روکش موقت دارید. به تمام این هزینه ها باید هزینه نسخه پزشک و اسکن دندان را هم اضافه کنید.